Coneguda pel seu treball amb la llum, el color i l’espai, Janssens crea experiències immersives en les quals el protagonista és l’espectador, al qual convida a implicar-se físicament i emocionalment seguint la tradició del millor art òptic. Sovint basades en experiments realitzats en col·laboració amb científics, les seues obres es convertixen en laboratoris per a provar els límits entre les propietats i els elements fisicomaterials que es consideren oposats, com la llum i la foscor, el so i el silenci, el buit i la presència, el que és tangible i el que és incorpori.
Janssens va nàixer a Gran Bretanya, però va créixer a Brussel·les, ciutat en la qual actualment viu i treballa. Les seues obres s’han caracteritzat per utilitzar els fenòmens òptics naturals o del vidre com a mitjà. Produïdes amb gran cura, les seues obres transmeten una impressió de gran simplicitat alhora que creen experiències basades en l’acte de veure, evocant una major consciència de la mutabilitat i la fugacitat de la percepció individual, entorn de la qual gira tot el treball d’esta artista.
En 1999 va representar Bèlgica en la 48 Biennal de Venècia, on va omplir l’espai amb una espessa boira que servia per a desorientar els espectadors. En 2013 va afegir acolorits monòlits de vidre a les finestres de la Chapelle Saint-Vincent de Grignan, a Provença, que van transformar l’espai interior en un entorn de color en constant canvi.
El treball d’Ann Veronica Janssens ha sigut presentat en exposicions individuals en institucions de gran importància internacional com el Louisiana Museum of Modern Art, Humlebæk, Dinamarca, la South Gallery de Londres, el Musée de l’Orangerie de París, el Baltimore Museum of Art, el De Pont Museum de Tilburg, el Nasher Sculpture Center de Dallas, el WIELS de Brussel·les, la Kunsthalle de Berna, el Musée d’Orsay de París o la Neue Nationalgalerie de Berlín.
Així mateix, ha participat en importants exposicions internacionals, entre estes la Biennal de Sharjah 14 (2019), la Manifesta 10 de Sant Petersburg (2014), la Biennal de Sydney (1998 i 2012), la Biennal de Lió (2005) i la Biennal de Sao Paulo (1994), a més d’altres mostres col·lectives en institucions com la Kunsthalle Wien de Viena, l’SMAK de Gant, el Grand Palais de París, la Punta della Dogana de Venècia (2019), el Hayward Gallery de Londres (2018), el Mudam de Luxemburg, l’Sprengel Museum de Hannover, el Museu d’Art Contemporani de Buenos Aires (2015), el Palais de Tòquio de París (2014) o la Fundació Joan Miró de Barcelona (2013).
La col·lecció d’art Hortensia Herrero inclou una obra de Janssens en la qual podem veure esta exploració del color i de la llum a través del vidre.